Ko en Soes op reis! Zuidoost-Azie Australie & Nieuw Zeeland

9dec/121

De andere kant van de wereld!

G'day mates!

We zijn nu in Wanaka in Nieuw Zeeland (The middle of Middle Earth) bij Harry en Yvonne. Het is hier echt prachtig en we hebben net heerlijk ontbeten in het zonnetje met uitzicht op de bergen waar de toppen nog besneeuwd zijn! Nu het einde van de reis in zicht komt en de prijzen voor internet buiten alle proporties zijn, zijn we een paar weken later dan gebruikelijk met het reisverhaal dat waarschijnlijk de laatste zal zijn vanuit het buitenland. We hopen dat jullie het leuk zullen vinden!

Australie

Maargoed, door over Nieuw Zeeland te beginnen slaan we nu een heel land over, want vanaf Bali zijn we eerst naar Sydney gevlogen. In Sydney hebben we een week gelogeerd bij Melissa en hebben we rustig de stad verkend. We hebben het Sydney Opera House in alle weertypen en van alle kanten bekeken (Koen zelfs van binnen). Bondi beach hebben we uiteraard ook niet over geslagen in Sydney!

We zijn met Melissa nog twee dagen naar de Blue Mountains geweest waar we wandelingen gemaakt hebben en sliepen in het vakantiehuisje van haar ouders.

Vanuit Sydney zijn we met de Greyhound bus naar het noorden gegaan en zijn we gestopt in Byron Bay. Het meest oosterlijke punt van Australie en daar hebben we de dolfijnen zien zwemmen in de zee. We denken dat ook een walvis hebben zien zwemmen, maar dat weten we niet zeker :)

Vanuit Byron Bay zijn we naar Rainbow Beach gegaan waar we tijdens de zonsondergang hebben gesandboard en bijna een biertje hebben verdiend door onze zelf gegooide boomerang (bijna) te vangen.

Vanuit Rainbow Beach hebben we een driedaagse tour naar Frasier Island gemaakt. Alleen daar groeit een regenwoud op zand, wat het uniek maakt. Daar hebben we drie dagen lang zelf in een 4wd gereden, wat superleuk was.

Vanuit Rainbow Beach zijn we weer met de bus naar Airlie Beach gereden. Daar hebben we een tweedaagste tour naar de Whitsundays gemaakt. Op een catamaran hebben we twee dagen gezeild en gesnorkeld in het Great Barrier reef. Voor ons viel het helaas een beetje tegen aangezien we in Bali echt fantastisch mooi zicht hadden in het water met erg veel vissen en zonder kapotgetrapt koraal. Gelukkig was het verder wel een hele leuke trip en was het mooi weer.

Vanuit Arlie Beach zijn we naar Cairns gereden waar we een week bij Isabelle konden logeren. We waren net op tijd in Cairns want op 14 november was daar een volledige eclips. s' Morgens vroeg zijn we naar het strand gelopen en helaas verpestte een grote wolk ons uitzicht tijdens de twee minuten durende volledige zonsverduistering, maar hebben we het toch wel meegekregen door de gehele omgeving ineens donkerder te zien worden alsof het laat op de avond was. Ook zagen we na een paar minuten toen de wolk weg was, door onze eclips-brillen, nog wel de 99% verduistering.

In Cairns hebben we het verder lekker rustig aan gedaan. We zijn er ook nog naar de Cairns Tropical Zoo geweest waar Soes geknuffeld heeft met een koala :) Ook zijn we naar een aantal watervallen (met natuurlijke glijbaan!) en Port Douglas geweest samen met Isabelle.

Nieuw Zeeland

Vanuit Cairns zijn we gevlogen naar Auckland waar we met de Stray bus het hele land door rijden. Op het noorder eiland zijn we eerst naar het plaatsje Hahei geweest waar we op het strand met een schep tot het thermische (soms kokende!) grondwater hebben gegraven om daar lekker warm in te liggen.

In Waitomo hebben we een grotten-tour gedaan waar we gloeiwormen gezien hebben in het aardedonker en door hele smalle stukjes moesten klauteren. Op opblaasbanden zijn we ook door een aantal volledige donkere ondergrondse meertjes gezwommen.

Hierna zijn we liftend naar Rotorua en 'thermal wonderland' Wai-O-Tapu gegaan, waar we zelfs een geiser hebben gezien van zo'n 15 meter hoog! Het park was verder vol met verschillende mineraal en ijzer-afzettingen in het rokende gesteente en het rook er heerlijk naar rotte eieren!

Een paar dagen voordat we de Tongariro crossing wilde lopen (Mt. Doom voor de LOTR liefhebbers) hoorden we dat het helaas niet mogelijk was omdat de vulkaan uitgebarsten was! Toch hebben we een heel stuk wel kunnen lopen en hadden we prachtig uitzicht! Op het zuider eiland zijn we naar Abel Tasman national park geweest waar we een heerlijke dag aan het strand hebben gelegen.

Het hoogtepunt (als we niet in Nepal waren geweest, zelfs letterlijk) van onze reis was een paar dagen geleden bij de Fox- en Frans Josef Glacier. Daar hebben we namelijk een skydive gemaakt! Het was het helemaal te gek! Vanaf 12000 ft. (3657 meter) uit een vliegtuig springen geeft echt een hele kick waar we nu nog steeds van nagenieten, vooral ook door de prachtige omgeving (Gletsjer, besneeuwde bergtoppen, landbouwgronden en de zee tijdens een prachtige zonsondergang met weinig bewolking!).

We zijn op dit moment nog bij Harry en Yvonne in Wanaka waar we de afgelopen week een beetje tot rust zijn gekomen van het vele reizen en alle indrukken die daarbij horen. We mochten hun auto lenen om naar Milford Sound te rijden. De reis was mooi, maar door rotsval op de weg konden we twee dagen niet naar Milford Sound waardoor we de derde dag besloten Doubtful Sound te bevaren met een cruise, dit was ook erg mooi!

Vanavond rijden Harry en Yvonne ons naar Queenstown. Daarna gaan we via Mt. Cook, Lake Tekapo en Christchurch naar Kaikoura en dan weer via Wellington naar het noorder eiland. Dan vliegen we vanaf Auckland met een tussenstop op Tokyo naar Hong Kong waar we nog vier dagen blijven bij Halie Zahn. Dan zullen we op 22 december rond 22.30 aankomen op Schiphol!

Tot snel allemaal!

Reacties (1) Trackbacks (0)
  1. Het is niet te geloven hoe mooi de wereld is! Jullie hebben het gezien.
    Nog even genieten hoor. Tot snel

Selecteer een tab met welk account je een reactie wil achterlaten.